30 maj, 2018

FAQ

Hur blir jag kund?

För abonnemangstjänster träffas vi första gången i den aktuella bostaden för att gå igenom dina önskemål. Därefter genomför vi en provstädning och om du är nöjd så kommer vi överens om städdag och städfrekvens. Kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan så lyssnar vi på dina önskemål och berättar hur vi kan hjälpa just dig.

 

Vad innebär ett hemstäds-abonnemang?

Ett hemstädsabonnemang innebär att vi kommer hem till dig och städar på regelbunden basis. Du kan exempelvis välja mellan städning varje vecka, varannan vecka eller en gång i månaden. Våra städtider är vardagar från klockan 07.30 till 17.00. Önskar man städning utöver dessa tider eller under helg så löser vi givetvis även detta.

 

Måste jag ha ett fast schema?

Nej, du kan kontakta oss när helst du vill men för att få en kontinuitet i städningen rekommenderar vi ett fast schema. Det är då lättare för oss att se till att du får samma städare som städar hos dig varje gång för din hemstädning.

 

Vad händer om jag avbokar en hemstädning?

Du har möjlighet att avboka två stycken städtillfällen per år utan att vi tar ut kostnad för inställd städning. Avbokningarna ska då göras senast fem dagar innan det planerade städtillfället. Om avbokningen har gjorts fem dagar innan har du de avbokade timmarna tillgodo. Dessa kan du använda vid en senare tidpunkt för ett extra städtillfälle eller till att användas för våra övriga tjänster, som exempelvis fönsterputsning, storstädning eller trädgårdstjänster.

 

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om försöker vi givetvis att åtgärda detta så att du blir nöjd. Du som kund har möjlighet att tycka till om dagens städning och lämna synpunkter i vår app.

 

Hur betalar jag?

Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 30 dagar från fakturadatum.

 

Hur värnar N-SERVICES om sin personal?

N-SERVICES har kollektivavtalsmässig lön och pension. Samtlig personal har sjuk- och olycksfallsförsäkring. Vi utbildar vår personal i säker arbetsmiljö och vi jobbar aktivt och tillsammans för att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare

 

Hur arbetar N-SERVICES med säkerhet?

En av de viktigaste säkerhetsaspekterna är vår nyckelhantering. Alla nycklar är inlåsta och förvaras i ett säkerhetsskåp när de inte används. Inga nycklar är märkta med kundens adress utan är kopplade till kunden via en slumpmässig sifferföljd. Vi har även tydliga säkerhetsrutiner för hur koder ska hanteras. Samtliga N-SERVICES medarbetare har genomgått en bakgrundskontroll och all personal skriver under ett sekretessavtal vid anställning.